فرمانده انتظامی کشور با اشاره به هزینه پایین جرایم رانندگی در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر گفت: رانندگان متخلف احساس میکنند هزینه تخلفش آنقدر نیست که بازدارنده باشد.
سردار احمدرضا رادان در نشست فرماندهان پلیس راهور که امروز با حضور رییس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه سالیانه بیش از ۶۰۰ میلیارد کیلومتر پایش سفری یا غیرسفری داریم، به وجود ۶۹۵ هزار کیلومتر جاده، ۵۳ میلیون راننده و ۴۱ میلیون وسیله نقلیه در کشور اظهار کرد: نقش همکاران ما در راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، اورژانس و هلال احمر بی بدیل است؛ اگر این نقشها نبود و برنامه کاهش تصادفات را نداشتیم و بایستی ۶۰ هزار کشته را تجربه میکردیم.
وی ادامه داد: خداراشکر سیر جلوگیری از افزایش تصادف به جایی رسید که خوشخبتانه به ۱۹ هزار کشته و یک بار به عدد ۱۶ هزار نفر رسیدیم در حالی که در زمانی ۲۸ هزار کشته را تجربه کردیم، خوشحال نیستیم از ۲۸ هزار به ۱۹ هزار رسیدیم چرا که این عدد خیلی بالاست و در شان مردم و نظام نیست؛ بایستی جدی تر، پرتلاش تر و جهشی تر حرکت کنیم. هماهنگی دستگاههای مرتبط میتوانند کمکهای خوبی کند.
رئیس پلیس کشور اضافه کرد: شهید رییسی در این موضوع خیلی فعال بود و خواستهاش در یک برنامه ۵ ساله کاهش ۵۰ درصدی تلفات جادهای بود و در دوره دکتر پزشکیان افق جدیدتری باز شد و خبر از هدف «نه به تصادفات» داد. وقتی نه به تصادف در دل و ذهن مردم و مسئولان جا بگیرد، یک اطمینان خاطر به وجود میآید و خدمت بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به خدمات پلیس طی سالهای اخیر گفت: در حوزه شماره گذاری، صدور گواهینامه، اجراییات، رسیدگی به تصادفات و حوادث ترافیکی و … سالیانه نزدیک به ۲۲۰ میلیون خدمت به مردم انجام میشود. این را در کنار حوزه عملیات بگذاریم، نشان میدهد همکاران ما در راهنمایی و رانندگی فعال هستند و ارادهشان هیچوقت سست نمیشود. بچههای ما در جاده و سرما یخ میزدند یا در گرما، گرما زده میشدند اما میایستادند.
سردار رادان ادامه داد: حضرت آقا فرموندند «وقتی قصه تصادفات را میشنوم غصهام میشود و تلاش کنید آمار تصادفات را به حداقل برسانید». حادثهها پیامد و اثرات هولناکی بر خانواده و اطرافیان افراد آسیب دیده میگذارد؛ یکبار برای همیشه باید موضوعات هوشمندی، خودروی متصل و قانون و مقررات را حل کنیم؛ در این شرایط هزینههای اورژانس پایین میآید و تراز احساس امنیت بالا میرود. مساله خودروی متصل میتواند انقلابی در کنترل وسیله نقلیه به وجود بیاورد. میشود در یک حرکت جهادی این ناوگان پر رفت و آمد را به کنترل در بیاوریم.
وی اضافه کرد: امروز حدود ۱۰ درصد از رانندگان مرتکب تخلفات حادثه ساز میشوند و این ۱۰ درصد ارادهشان را بر ۹۰ درصد باقی مانده جامعه تحمیل میکنند؛ جرایم این متخلفان باید بالا برود. ما جزو کشورهایی هستیم که در حوزه تخلفات راهنمایی و رانندگی کمترین جرایم را داریم چرا که راننده متخلف احساس میکند هزینه تخلفش آنقدر نیست که بازدارنده باشد. باید روی این موضوع کار کنیم و نتیجه بگیریم تا بتوانیم در حوزههای مختلف اقدامی انجام دهیم که سزاوار مردم باشد.
منبع:تسنیم
منبع خبر «الهه زین الدین» است و روزنامه اقتصادی اجتماعی رویداد صنعتی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد ( 22709 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره 09800000000 پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه روزنامه اقتصادی اجتماعی رویداد صنعتی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روزنامه اقتصادی اجتماعی رویداد صنعتی در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.