وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه فقر آموزشی و کودکان بازمانده از تحصیل اقداماتی کلیدی با همکاری سازمان بهزیستی، نهادهای حمایتی و وزارت آموزش و پرورش در حال طراحی و تدوین است.
تفاهم نامه همکاری وزارتخانههای «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، «آموزش و پرورش» و «نیرو» با هدف کاهش مصرف انرژی از طریق اصلاح الگوی مصرف با حضور احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علیرضا کاظمی» وزیر آموزش و پرورش و «عباس علی آبادی» وزیر نیرو امضا شد.
میدری وزیر رفاه اجتماعی در آئین امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: ارتباط وزارت کار و آموزش و پرورش عمیق و چندگانه است.
وی افزود: بسیاری از مأموریتها و موضوعهای وزارت رفاه بدون همکاری و تعامل مستمر با وزارت آموزش و پرورش قابل حل نیست.
میدری گفت: طرح همنوا با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفهای، وزارت آموزش و پرورش و بخش خصوصی با شعار وفاق برای سرمایه گذاری و ایران ماهر در سال ۱۴۰۴ اجرا میشود.
وی هدف اصلی طرح همنوا را تجهیز و هم افزایی میان مراکز فنی و حرفهای و هنرستانها در سراسر کشور دانست.
میدری اضافه کرد: رویکرد اصلی این طرح مهارت آموزی تقاضامحور برای آمادگی افراد برای ورود به بازار کار و توسعه اشتغال در کشور است.
وی تصریح کرد: در حوزه فقر آموزشی و کودکان بازمانده از تحصیل اقداماتی کلیدی با همکاری سازمان بهزیستی، نهادهای حمایتی و وزارت آموزش و پرورش در حال طراحی و تدوین است.
وزیرکار یکی از راهبردهای اصلی وزارت کار در دولت چهاردهم را برنامهریزی برای سالمندی پویا و شاداب عنوان کرد.
میدری از سهم ۵۰ درصدی وزارت آموزش و پرورش از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشور خبر داد و گفت: از ظرفیتهای مدارس برای سالمندان در قالب دوره کارگاه آموزشی بهره خواهیم برد.
وی با اشاره به ناترازی های برق و انرژی در کشور گفت: امروز مسئله ناترازی ها، مسئله همه ایرانیان است.
میدری ریشه اصلی ناترازی انرژی در کشور را عادات مصرفی جمعی ایرانیان در دهههای اخیر به دلیل پایین بودن قیمت انرژی عنوان کرد.
وی هدف اصلی اجرای این تفاهم نامه سه جانبه را اطلاع رسانی و تغییر عادات مصرفی ایرانیان در مصرف انرژی دانست.
وزیر کار گفت: این کار ویژه از طریق معلمان و دانش آموزان در مدارس پیگیری میشود.
میدری از فعالیت ۵ هزار مربی مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفهای خبر داد و گفت: بر اساس ظرفیتهای معلمان و مربیهای مهارتی میتوان روشهای مؤثر اصلاح الگوی مصرف انرژی شهروندان را طراحی کرد.
وی تاکید کرد: کاراترین مسیر اصلاح الگوی مصرف انرژی بر اساس تجربههای موفق جهانی آموزش است.
میدری، آموزش را عمیقترین و ماندگارترین روش تغییر رفتار و اصلاح امور توصیف کرد و گفت: دانش آموزان باید سفیران اصلاح الگوی مصرف انرژی در خانوادهها باشند.
منبع: مهر
منبع خبر «الهه زین الدین» است و روزنامه اقتصادی اجتماعی رویداد صنعتی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد ( 23524 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره 09800000000 پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه روزنامه اقتصادی اجتماعی رویداد صنعتی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روزنامه اقتصادی اجتماعی رویداد صنعتی در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.