رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران ضمن تشریح آخرین قیمت انواع خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی از تداوم ضعف عرضه خودروهای داخلی خبر داد.
سعید موتمنی در تشریح آخرین وضعیت بازار خودرو گفت: افزایش قیمت ارز در هفتههای اخیر قیمت خودروهای وارداتی را افزایش نداد این در حالی است که همواره افزایش قیمت ارز به گرانتر شدن این خودروها میانجامید و در میان محصولات وارداتی انواعی که واردات آنها از سال گذشته تاکنون افزایش داشته کاهش قیمت داشتند به طور مثال محصولات کرولا از رنج قیمت ۴میلیارد تومان به حوالی ۲.۵ میلیارد تومان افت داشته است.
وی در گفتوگو با ایلنا افزود: تنها عاملی که همچنان در بازار خودرو تاثیرگذار است و به افزایش قیمتها انجامیده کمبود عرضه خودروهای ایرانی است، هر چند خودروسازان از افزایش تولید خودرو در اواسط سال نسبت به اوایل سال جاری خبر میدهند اما این افزایش تولید به افزایش عرضه خودرو در بازار نینجامیده زیرا خودروسازان خواهان افزایش قیمتها هستند و از عرضه خودرو به بازار با قیمتهای کنونی امتناع میکنند.
موتمنی ادامه داد: اگر افزایش تولید به افزایش عرضه انجامیده بود، شکاف قیمت شرکتی خودروها با قیمت آنها در کف بازار تا این اندازه عمیق نبود به طور مثال قیمت دنا ۶۶۰ میلیون تومان در شرکت فاکتور میشود اما در کف بازار در کانال ۹۹۰ میلیون تومان معامله میشود، اگر عرضه کافی بود فاصله این دو قیمت ۱۰۰ میلیون تومان بود نه بیشتر از ۳۰۰ میلیون تومان.
وی خاطرنشان کرد: افزون بر اینها بیثباتی سیاسی اخیر هم به سهم خود رکود بازار خودرو را تشدید کرده و مردم شرایط را برای معامله مناسب نمیبینند.
رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران در ادامه شرحی از قیمت انواع خودرو در بازار ارائه کرد و گفت: قیمت خودروهای مدیران به کف یا حتی زیر قیمت رسیده و اختلاف قیمت خودروهای مونتاژی و وارداتی در کمترین میزان خود قرار دارد؛ در میان خودروهای داخلی پژو پارس در کانال ۷۰۰میلیون تومان و پژو پارس TU5 در کانال ۹۰۰میلیون قرار دارد.
وی ادامه داد: ۲۰۷ دندهای ۷۲۰ میلیون تومان، ۲۰۷ سقف شیشه پانوراما ۸۰۰ میلیون، ۲۰۷ اتومات یک میلیون تومان، تارا دندهای ۷۹۰ میلیون تومان، تارا اتومات ۹۶۰ میلیون تومان، کوئیک ص ۴۲۰ میلیون تومان و کوئیک اتومات ۵۵۰ میلیون تومان قیمت دارند.
موتمنی قیمت انواع خودروهای وارداتی و مونتاژی را تشریح و اظهار کرد: چانگان یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان، هایما یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان، هایما S7 یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، تیگو۷ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون و فونیکس تیگو یک میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان قیمت دارند.
وی بیان کرد: در میان خودروهای وارداتی توسان همچنان فاصله قیمتی را با دیگر خودروها حفظ کرده و دلیل آن هم بالا بودن تقاضا برای آن است و قیمت آن به ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان رسیده است، همچنین النترا ۲میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان، کرولا مدل ۲۰۲۳، ۲ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان و مدل ۲۰۲۴ آن ۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان قیمت دارند. قیمت کرولا هیبرید مدل ۲۰۲۳، ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان و قیمت کرولا هیبرید مدل ۲۰۲۴، ۳ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان است. اپتیما ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، سلتوس ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون و سراتا ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون قیمت دارد.
رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران اظهار کرد: در میان خودروهای برقی تقاضا برای خودروی آئودی بالاست، این خودرو در شرکت با قیمت ۴ میلیارد تومان فاکتور میشود اما چون عرضه آن کم است در بازار با قیمت ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان معامله میشود.
منبع: بازار
منبع خبر «الهه زین الدین» است و روزنامه اقتصادی اجتماعی رویداد صنعتی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد ( 18461 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره 09800000000 پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه روزنامه اقتصادی اجتماعی رویداد صنعتی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روزنامه اقتصادی اجتماعی رویداد صنعتی در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.