رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۹ هزار و ۷۵۱ مدرسه غیردولتی در کشور فعال است که ۱۶.۲۴ درصد کل مدارس را شامل میشوند.
احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی، در دومین روز از سیوهشتمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور، گفت: سازمان ما یک مجموعه راهبردی است که در سه حوزه مهم فعالیت میکند: کمک به اقتصاد آموزش و پرورش، ارتقا کیفیت آموزشی و پرورشی و تحقق عدالت آموزشی و تربیتی. ما تابع سیاستها و حکمرانی کلان وزارت آموزش و پرورش و اسناد بالادستی از جمله سند جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین هستیم و با برنامههای معاونتهای تخصصی همگام حرکت میکنیم.
وی افزود: در حال حاضر نزدیک به ۱۹ هزار و ۷۵۱ مدرسه غیردولتی در کشور فعال هستند که ۱۶.۲۴ درصد کل مدارس را شامل میشوند و بیش از دو میلیون و ۴۳۰ هزار دانشآموز معادل ۱۴.۹۳ درصد جمعیت دانشآموزی کشور در این مدارس تحصیل میکنند. همچنین در حوزه مراکز آموزشی و پرورشی آزاد، ۷۵۹۰ مرکز علمی آزاد و ۱۱ هزار و ۶۵۴ مرکز آموزش زبان خارجی وجود دارد که در مجموع ۳۹ درصد مراکز علمی و ۵۹ درصد مراکز زبان کشور را تشکیل میدهند.
محمودزاده با اشاره به اهمیت سرمایه انسانی در این حوزه، افزود: بیش از ۲۱۰ هزار نیروی انسانی متخصص، از فارغالتحصیلان لیسانس، فوقلیسانس و دکتری، در مدارس و مراکز غیردولتی مشغول به کار هستند. ما بالاترین نرخ اشتغال نیروی تحصیلکرده را در این بخش داریم و باید برای منزلت، معیشت و ارتقا مهارتهای این عزیزان برنامهریزی جدی انجام گیرد.
وی در تشریح محورهای برنامهای سازمان گفت: سازمان مدارس غیردولتی سه مدل اجرایی دارد؛ اجرای برنامههای تقویمی مصوب و قوانین بالادستی، سیاستگذاریهای مدیریتی شامل تسهیلگری و تنظیمگری در حوزه کیفیت و نظارت و اجرای برنامههای مشترک با سایر معاونتها. پنج راهبرد اصلی ما عبارتند از: استقرار نظام مدیریت و ارزیابی عملکرد، بهرهگیری هوشمندانه از هوش مصنوعی، توسعه مستمر شایستگیهای سرمایه انسانی، ارتقا کیفیت آموزش و پرورش و نهادینهسازی مشارکت همه عوامل درون و برونسازمانی.
به گفته وی، موضوعاتی مانند استقرار الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین، اجتماعات یادگیری معلمان، شبکه ملی یادگیری، کمیتههای علمی در مدارس و گسترش تشکلهای دانشآموزی در مدارس غیردولتی از جمله برنامههای مهم سال تحصیلی آینده خواهد بود.
محمودزاده تاکید کرد که یکی از الزامات این حوزه، جلوگیری از تعارض منافع است و هیچ مدیر منطقه یا عضو شورای معاونین حق مالکیت بر مدرسه غیردولتی را ندارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: ظرفیت مناطق آزاد تجاری و همکاری با نهادهای انقلابی و دستگاههای دولتی، فرصت بزرگی برای توسعه مشارکتهای مردمی در آموزش و پرورش فراهم کرده است و باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کنیم.
منبع: مهر
منبع خبر «الهه زین الدین» است و روزنامه اقتصادی اجتماعی رویداد صنعتی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد ( 25539 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره 09800000000 پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه روزنامه اقتصادی اجتماعی رویداد صنعتی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روزنامه اقتصادی اجتماعی رویداد صنعتی در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.