برندهای لوکس جهان با هدف جذب مشتریان جدید و سرمایهگذاران رمزارزی، به پذیرش بیتکوین و دیگر ارزهای دیجیتال بهعنوان روش پرداخت روی آوردهاند.
به گزارش خبرنگار برنا از رویترز، ارزش رو به افزایش بیتکوین توجه برندها و فروشگاههای لوکس را جلب کرده و آنها را به استفاده از رمزارزها به عنوان روش پرداخت ترغیب کرده است. هدف اصلی این اقدام، دسترسی به مشتریان جدید و جلب وفاداری سرمایهگذاران رمزارزی است.
تا پیش از این، تنها چند برند معتبر از جمله لویی ویتون (LVMH)، هوبلو (Hublot)، تگ هویر (Tag Heuer)، گوچی و بالنسیاگا امکان پرداخت با رمزارزها را فراهم کرده بودند. اما اخیراً، فروشگاه لوکس «پرنتام» در فرانسه همکاری با صرافی بایننس و شرکت مالی لیزی را آغاز کرده تا امکان پرداخت با بیتکوین و اتریوم را فراهم کند و اولین فروشگاه زنجیرهای اروپا باشد که این خدمات را ارائه میدهد.
رشد تعامل برندهای لوکس با رمزارزها
به گفته رئیس بایننس فرانسه، این اقدام باعث افزایش علاقه سایر برندهای لوکس به استفاده از رمزارزها شده است. به عنوان مثال، برند مشهور استی دوپونت قصد دارد تا پایان سال جاری امکان پرداخت با رمزارز را در فروشگاههای خود در پاریس فراهم کند. همچنین، شرکت ویرجین وویجز، ارائهدهنده سفرهای دریایی، از این ماه امکان پرداخت با بیتکوین برای خرید اشتراک یکساله ۱۲۰,۰۰۰ دلاری سفر با کشتیهایش را فعال کرده است.
چالشهای قانونی و نوسانات قیمت
با وجود استقبال برخی برندها، نوسانات بالای قیمت رمزارزها و هشدارهای نهادهای نظارتی همچنان از موانع گسترش این روش پرداخت هستند. با این حال، حمایت دولتها و نوآوریهای بلاکچین در بازارهای مالی میتوانند استفاده از رمزارزها را پیشبینیپذیرتر و ریسکهای آن را کاهش دهند.
نوآوری برای جذب نسل جوان
برندهای لوکس همواره به دنبال جذب مشتریان مرفه و جوان بودهاند. به عنوان نمونه، گوچی از سال ۲۰۲۲ امکان خرید محصولات خود را با ۱۰ رمزارز مختلف در آمریکا فراهم کرده است. همچنین، بالنسیاگا به تازگی جاکارتی چرمی ویژهای برای نگهداری سختافزار کیف پول رمزارز شرکت «لجر» طراحی کرده است.
رمزارزها، ابزار تنوعسازی داراییها
تحلیلگران معتقدند سرمایهگذاران رمزارزی که از افزایش ارزش داراییهای خود بهره بردهاند، اغلب به کالاهای لوکس مانند کیفهای طراحان معروف یا ساعتهای گرانقیمت به عنوان ابزاری برای تنوعبخشی به داراییهای خود روی میآورند.
با گسترش پذیرش رمزارزها، برندهای لوکس نه تنها به دنبال نوآوری در روشهای پرداخت هستند، بلکه سعی دارند تا ارتباط خود را با نسل جدید مصرفکنندگان و بازارهای آسیایی تقویت کنند.
منبع: برنا
منبع خبر «الهه زین الدین» است و روزنامه اقتصادی اجتماعی رویداد صنعتی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد ( 20073 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره 09800000000 پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه روزنامه اقتصادی اجتماعی رویداد صنعتی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روزنامه اقتصادی اجتماعی رویداد صنعتی در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.