معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از برگزاری ۹۶۰ نشست تجاری بین تاجران عمانی و شرکتهای ایرانی حاضر در دومین رویداد هفته مسقط در اصفهان خبر داد.
دومین رویداد “هفته تجاری فرهنگی مسقط در اصفهان” از هفتم تا یازدهم خرداد جاری با هدف همافزایی و گسترش ارتباطات دو جانبه میان ایران و عمان و با حضور حدود ۴۰ نفر از تاجران و مدیران عمانی و همچنین شماری از تولیدکنندگان، صنعتگران و فناوران ایرانی در اصفهان برگزار شد.
احسان یزدیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این رویداد ۱۳۶ شرکت ایرانی حضور یافتند که ۳۰ شرکت از میان آنها از واحدهای فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بودند.
وی با بیان اینکه این مذاکره ها به ۱۱۴ مورد بازدید تاجران عمانی از شرکت های ایرانی منجر شد، اظهار داشت: این آمار نشان می دهد که مذاکره های انجام شده موفقیت آمیز بوده است.
یزدیان با اشاره به اینکه قراردادهایی بین تعدادی از تاجران عمانی و شرکت های ایرانی منعقد شد یا در حال انعقاد است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انعقاد قراردادهای همکاری در حال تکمیل است در زمان حاضر نمی توان تعداد دقیقی از آنها را اعلام کرد.
وی گفت: نشستهای تجاری دو جانبه شرکتهای دانشبنیان و فناور، تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی با تاجران عمانی در زمینه های مختلف مانند نفت، گاز و پتروشیمی، کشاورزی و صنایع غذایی، مبلمان و دکوراسیون داخلی، صنعت ساختمان، فولاد و صنایع وابسته، تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت بود.
یزدیان با تاکید بر اینکه به گفته شرکت کنندگان، دومین رویداد هفته مسقط در اصفهان دارای کیفیت، دستاوردها و بازدهی بیشتری نسبت به رویداد قبلی بود، افزود: یکی از نکات قابل توجه این است که این رویداد توسط یک شرکت و کارگزار بخش خصوصی برگزار شد که تجربه خوبی به همراه داشت.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی می تواند در توسعه تجارت به دولت کمک بسیاری کند، تصریح کرد: ما در توسعه کسب و کار و توانمندسازی شرکت ها به شدت نیازمند تربیت شرکت های کارگزاری هستیم.
به گفته وی، در سال های گذشته اقدام های خوبی در کشورمان برای توسعه فناوری و ایجاد شرکت های دانش بنیان صورت گرفت اما در زمینه تربیت کارگزاران مناسب که بتوانند فناوری را وارد بازار و صادر کنند هنوز عقب هستیم و باید حمایت بیشتری از ایجاد چنین کارگزارانی صورت گیرد.
یزدیان خاطرنشان کرد: لازم است شرکت های کارگزار برای ورود به بازار کشورهای دیگر مانند همسایه های شمال ایران نیز فعال شوند.
معرفی شرکت ها و تولیدکنندگان ایرانی، مشارکت در راه اندازی خط تولید در عمان، برپایی نمایشگاه و بازدید از کارخانه ها و واحدهای صنعتی از دیگر برنامه های هفته مسقط در اصفهان بود.
اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی و ۲۰۰ هزار واحد صنفی، یکی از صنعتیترین استان های کشور است. همچنین اصفهان بهعنوان استان پیشرو در راهاندازی مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری که نخستین زمینههای رسمی شکلگیری شرکتهای دانش بنیان را به وجود آورد حدود ۱۰ درصد از واحدهای فناور و دانش بنیان کشور را در خود دارد و دومین استان کشور در این زمینه است.
عُمان با حدود پنج میلیون نفر جمعیت، کشوری در منطقه خاورمیانه و پایتخت آن شهر مسقط است.
کالاهای صادراتی مهم عمان شامل نفت خام، ماهی، فلزات و پارچه و کالاهای وارداتی آن شامل ماشین آلات، تجهیزات حمل و نقل، کالاهای صنعتی مواد غذایی و روغن صنعتی است.
حجم مبادلات تجاری دو کشور ایران و عمان به حدود ۲ میلیارد دلار میرسد.
نخستین رویداد ‘ هفته مسقط در اصفهان ‘ اسفند سال ۱۳۹۷ برگزار شد.
منبع خبر «الهه زین الدین» است و روزنامه اقتصادی اجتماعی رویداد صنعتی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد ( 7592 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره 09800000000 پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه روزنامه اقتصادی اجتماعی رویداد صنعتی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روزنامه اقتصادی اجتماعی رویداد صنعتی در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.